Tarbijakaitseameti pressiteade

 

24.11.2014

Tarbijakaitseamet teostab  e-kaubanduse teemalist teavituskampaaniat „Osta targalt! Ka e-poest!“. 

2014. aasta 13. juunil jõustusid võlaõigusseaduse muudatused, millega tuli e-kauplejatele uusi nõudeid ja mis reguleerib täpsemalt seda, millist teavet peavad e-poed tarbijale enne lepingu sõlmimist andma.

Tarbijakaitseamet korraldas selle aasta septembris uuringu, mille käigus kontrollisid ametnikud 203 e-poodi ja seal olevat infot. Tulemustest selgus, et vaid neljal protsendil kõikidest kontrollitud e-kauplustest ei olnud ühtegi puudust. Peamiselt eksisid ettevõtjad siiski pisiasjades ja suuremaid puudusi esines õnneks harvem. Enamiku e-poodide rikkumised seisnesid peamiselt selles, et nad pole suvel jõustunud seadusemuudatusi oma tegevusse üle kandnud.

Paljud eraisikud müüvad erinevates kanalites oma kasutatud või kasutamata asju. Ameti hinnangul pole selles midagi halba, kuid ostja peab seejuures arvestama sellega, et probleemide tekkimisel ei laiene talle seadusest tulenevad tarbijaõigused. Näiteks ei kehti sellisel juhul 14-päevane taganemisõigus, ning ostja ei saa pöörduda abi saamiseks tarbijakaitseameti või tarbijakaebuste komisjoni poole.

Keerulisem olukord tekib siis, kui eraisikust müüja jätab endast mulje kui ettevõtjast. Sellisel juhul on ilmselgelt tegemist eksitava ja seega ka keelatud kauplemisvõttega, mis on karistatav.

Selleks, et nii tarbijad kui ettevõtjad teaksid, millised on nende õigused ja kohustused e-poodidest ostes või e-kauplusi pidades, alustaski tarbijakaitseamet selle teemalise teavituskampaania. Tarbija peaks enne e-poest ostmist uurima, kes on kauba tegelik müüja, tutvuma e-poe tellimis- ja maksetingimustega ning teadma, et tal on õigus kasutamata kaup 14 päeva jooksul e-poele põhjendusteta tagastada.

Tarbijakaitseamet laiendas e-kaubanduse teemalise kampaania jaoks algselt kasutatud autode teemalise teavituskampaania jaoks tehtud veebilehte www.ostatargalt.ee, lisades sellele e-kaubanduse, aga ka varasema laenuteemalise kampaania nõuanded.

Kuna e-kaubandus on kiiresti kasvav ärivaldkond ning levib interneti kaudu igale poole, siis palume teid aidata kampaania sõnumit oma kanalite, näiteks kohaliku omavalitsuse kodulehe kaudu levitada.

Selleks lisame kirjale nii eesti- kui venekeelsed veebibännerid, mida saate võimalusel oma kodulehel kasutada. Palume eestikeelse bänneri lisamisel linkida see meie kampaaniateemalisele veebilehele www.ostatargalt.ee, venekeelse bänneri lisamisel veebilehele www.pokupaisumom.ee. Juhul kui te soovite mõnes teises mõõdus bännerit, siis võtke palun ühendust Ando Kiidroniga e-posti aadressil See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud..  

Lisaks oleme uuendanud ameti Youtube-i kanalis olevat õpetlikku videot „Internetist ostmine“, mis on kättesaadav nii eesti kui vene keeles.

Lisaks sellele leiab regulaarselt kasulikke nõuandeid tarbijakaitseameti Facebooki lehelt www.facebook.com/tarbijakaitseamet.

Küsimuste või probleemide korral võtke palun ühendust Epp Joalaga e-posti aadressil See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud..

 

Meeldivale koostööle lootma jäädes,

Epp Joala

Tarbijakaitseamet

tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna spetsialist

620 1912, 585 38885

See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

 

Tarbijakaitseamet valvab tarbijakaitset puudutavate õigusaktide täitmise üle jaabistab üksiktarbijaid ettevõtjatega tekkinud vaidluste lahendamisel. Lisaks tegeleb amet tarbijate ja ettevõtjate nõustamise ning teavitusega. Tarbijakaitseamet kuulub majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi haldusalasse ning ameti tegevusvaldkonnad, eesmärk ja põhiülesanded on täpsemalt määratletud ministri poolt välja antud tarbijakaitseameti põhimääruses.

Jaga